19 paź 2010

Zupa pomidorowo - łososiowa

Miałam ochotę na zupę rybna, ale nie za bardzo chciało mi się dużo czasu spędzić w kuchni na przygotowanie węgierskiej halaszle.
No i nie miałam dużo ryb pod ręką.
Pewnym kompromisem może być propozycja Pascala Brodnickiego na kociołek pomidorowo-łososiowy.
Posmak ryby jest, a do tego pyszna zupka mleczno-pomidorowa.



Zupa pomidorowo-łososiowa
dla 3 osób
pomysł - Pascal Brodnicki, proporcje - ja

150 g filetu z łososia
600 ml mleka
500 ml bulionu (może być z kostki)
1 listek laurowy
1 por
2 łyżki masła
50g boczku wędzonego, pokrojonego w kostkę
2 ziemniaki, obrane, pokrojone w kostkę
puszka pomidorów
sól, pieprz

W mniejszym garnku bulion doprowadzić do wrzenia, włożyć łososia, wlać 100ml mleka i wrzucić złamany liść laurowy.
Gotować, aż ryba zrobi się bladoróżowa. Wtedy ją wyjąć i podzielić na płaty.
W dużym garnku stopić masło i 1 łyżkę oliwy, zeszklić pora, dodać boczek. Smażyć około 10 minut. Dodać ziemniaki, smażyć jeszcze około 5 minut. Zalać bulionem z mlekiem (tym z gotowania ryby) i resztą mleka.
Gotować na małym ogniu 20 minut, po czym dodać pomidory, gotować kolejne 5 minut.
Zmiksować, przyprawić solą i pieprzem, włożyć kawałki ryby.
Można dodatkowo zabielić jogurtem naturalnym lub udekorować natką pietruszki.

Smacznego!

6 komentarzy:

  1. jakoś bje sie zup rybnych, choc jestem absolutnym rybojadem. ta wygląda całkiem fajnie. Może się w końcu odważę. Pozdr. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepszą zupę rybną gotowałam ponad 3 godziny, a później przecierałam przez sitko kolejne 40 minut. Zdecydowanie na początek polecam tą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Specyfikacja czasowa Twojej pierwszej zupy mnie zabiła, chyba poprzestanę na razie na tej :P

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi naprawdę dobrze! Przepis sobie zapisuję i będę próbować:) Pzdr Aniado

    OdpowiedzUsuń
  5. jak z łososiem, to ja się piszę! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktyczne same zupy są bardzo smaczne i ja uwielbiam także przyrządzać zupę piwną. Już nawet znalazłam doskonały przepis w https://mowisalmon.pl/przepisy/zupa-piwna-z-serem-cheddar-i-cygaretkami-z-ciasta-filo/ i oczywiście dorośli domownicy są nim zachwyceni.

    OdpowiedzUsuń