24 lut 2011

Żółciutki makaron z szynką parmeńską

Przeważnie szafranu używam do risotto, a przecież jest to taka wszechstronna przyprawa. Wspaniale podkreśli smak kurczaka czy ryby.
Połączenie szafran - śmietanka pokazała mi koleżanka, dodała do tego paprykę, szalotkę i omułki. Mniami.
A ja zaszalałam wczoraj i zrobiłam żółciutki makaron z szynką parmeńską i orzeszkami pinii.
Wyszło delikatne danie, jedynie podsmażona szynka parmeńska zaostrza jego smak.



Żółciutki makaron z szynką parmeńską
dla 3 osób

350g spaghetti
100g drobno pokrojonej szynki parmeńskiej
kubeczek śmietanki 30%
3 ząbki czosnku
szczypta szafranu
sól, pieprz świeżo zmielone
spora garść orzeszków piniowych
oliwa do smażenia
świeżo starty parmezan

Makaron ugotować al dente, pozostawić 2 łyżki wody z gotowania makaronu.
W trakcie gotowania makaronu posiekać czosnek a szynkę pokroić w plasterki.
Oliwę (1 łyżkę) rozgrzać na patelni, wrzucić czosnek, chwilkę podsmażyć. Dodać szynkę i orzeszki pinii, mieszając podsmażać, aż szynka i orzeszki się zarumienią.
Wlać śmietankę, pozwolić jej chwilkę odparować.
Szafran rozpuścić w wodzie z gotowania makaronu, wlać na patelnię, wymieszać. Posolić , popieprzyć, wszystko razem zagotować.
Odcedzony makaron połączyć z sosem. Podawać posypane parmezanem.

Smacznego!

5 komentarzy:

  1. Wygląda pięknie. Poproszę miseczkę:)

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie podany w tej misuni. A makaron i szynka parmenska to iscie wloskie danie ;)
    pozdrawiam szana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo dobre połaczenie! Robiłam podobny makaron z szynka parmeńską i jogurtem, ale ten szafran brzmi ciekawie, a na to nie wpadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nowa miseczka, ostatnio prawie wszystko w niej serwuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Makarony, makarony. Pyszne, proste, szybkie.

    OdpowiedzUsuń