4 lis 2009

Cytrynowe risotto

Leniwy wieczór, nie chce mi się gotować, ale chce mi się jeść.
Od jakiegoś czasu nie uznaję kanapek na kolację. Niestety. Stałam się strasznie wymagająca.
A że ostatnio przed snem oglądam sobie "Nigella gryzie" to dzisiaj będzie cytrynowe risotto(odcinek "Jedzenie na pocieszenie").
Jeszcze nie wiem co sądzę o przepisach Nigelli, niektóre wydają mi się okropnie tłuste (przypominam, że oglądam je w łóżku, więc pewnie dlatego), ale to risotto wyglądało zachęcająco...i takie było.


Cytrynowe risotto

250 g ryżu Arborio
1 czerwona cebula
1 łodyga seler naciowego
masło
bulion warzywny (750 ml, ja użyłam kostki rosołowej ekologicznej)
skórka z połowy cytryny
sok wyciśnięty z połowy cytryny
świeży rozmaryn (1 gałązka posiekana)
1 żółtko
parmezan
śmietanka (30%)
świeżo zmielony pieprz
sól

Kostkę rosołową rozpuścić w gorącej wodzie i trzymać na małym ogniu.

Cebulę i seler drobno posiekać (nie trzeba obierać selera z włókien, ale oczywiście można).
W osobnym rondelku rozpuścić na patelni 3 łyżki masła, wrzucić seler i cebulę. Smażyć przez ok. 5 minut, często mieszając.
Po tym czasie wrzucić ryż i mieszać przez 2 minuty, aż ryż stanie się szklisty.

Zalać 1 chochelką rosołu i mieszać, aż ryż wchłonie cały bulion.
Potem kolejną i tak 4-5 razy. Po tym czasie ryż powinien być al dente. Jeśli nie jest należy nadal dodawać bulion (bądź wodę, jeśli bulion się skończył).
Po czwartej chochelce dodać posiekany rozmaryn i startą skórkę z cytryny.

Kiedy risotto się gotuje w miseczce ubić żółtko, sok z połowy cytryny, parmezan (3-4 łyżki), śmietankę (4 łyżki) i świeżo zmielony pieprz.

Gotowe risotto ściągnąć z ognia i wlać do niego ubite żółtko z dodatkami. Wymieszać. Można dodać jeszcze trochę masła i posolić.
Podawać od razu, posypane dodatkową porcją parmezanu.



Wyjątkowo delikatne i aksamitne!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz