19 lis 2009

Sałata rzymska z karmelizowanym boczkiem

Wspominałam już, że miesięcznik "Kuchnia" to moje ulubione pismo? (no dobrze, na równi z Elle Decoration)
Opisana poniżej sałatka jest jednym z powodów mojego uwielbienia.

Sałata rzymska z karmelizowanym boczkiem

4 osoby

12 liści sałaty rzymskiej :)
10 dag boczku
1 łyżka syropu klonowego
3 łyżki octu balsamicznego
2 garści orzeszków pinii
2 łodygi selera naciowego
120 g sera pleśniowego (w oryginalnym przepisie roquefort, ja użyłam naszego Lazura)

Sos:
12 łyżek oliwy
4 łyżki soku z cytryny
1 łyżka musztardy Dijon

Składniki sosu wlać do słoiczka, zakręcić, mocno potrząsnąć, aż powstanie jednolita, gładka emulsja.

Sałatę umyć, osuszyć, porwać na kawałki.
Łodygi selera umyć i pokroić na drobne kawałki.
Boczek pokroić w jak najcieńsze plasterki, wrzucić na rozgrzaną patelnie teflonową. Kiedy boczek będzie chrupki wlać syrop klonowy i ocet, podgrzać, aż płyn odparuje i się skarmelizuje.
Orzechy pinii uprażyć na osobnej patelni.

Składniki połączyć. Na wierzch ułożyć boczek i pokruszone kawałki sera pleśniowego.
Polać sosem, podawać od razu.



* przepis (lekko zmodyfikowany) pochodzi z miesięcznika "Kuchnia" luty 2009

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz