4 lis 2009

Sandacz z karmelizowaną cytryną

Za oknem mgła i deszcz, w mieszkaniu piece nie mogą się rozgrzać. Chowam się pod kołdrę z cała stertą gazet i książek kulinarnych. Przerzucam kartki w poszukiwaniu rozgrzewających kolorowych dań, które szybciutko poprawią mi humor. Nawet spisywanie potrzebnych produktów wprowadza mnie w lepszy nastrój. Chili, limonka, cytryna....listę mam na najbliższe 3 tygodnie! Jeśli uda mi się zrealizować 3 z nich to będzie dobrze:)

Orientalny sandacz z marynowaną cytryną (połączenie dwóch przepisów - "Kuchnia" listopad 2008 i moja wariacja przepisu Liski z bloga White Plate: http://whiteplate.blogspot.com/2008/03/ryba-z-1001-nocy.html ).

dla 4 osób

Ryba w marynacie:

750 g filetów z sandacza
2 łyżeczki curry
1 łyżka mielonego kuminu
1 łyżeczka mielonej kolendry
1 łyżeczka ostrej papryki
3 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżeczki obranego i startego świeżego
4 ząbki czosnku drobno pokrojone
4 łyżki świeżo wyciśniętego soku z cytryny
olej ryżowy



Wszystkie składniki marynaty wymieszać w misce. Filety przeciąć pod skosem na pół, posilić i popieprzyć. Włożyć do marynaty i pozostawić na ok. 30 minut.

Na rozgrzanym oleju smażyć filety z każdej strony ok. 5 - 7 minut, delikatnie przewracać.

Karmelizowana cytryna:

2 cytryny
2 łyżki miodu
1 papryczka chili drobno pokrojona (ja zostawiłam pestki)
2 łyżki oliwa z oliwek (nie extra virgin)
sok z 1 limonki
sól gruboziarnista

Cytrynę sparzyć i pokroić na plasterki.
W rondelku rozgrzać oliwę, dodać pokrojone cytryny. Kiedy troszkę zmiękną, wlać miód, zamieszać. Dodać chili. Dusić ok. 5- 7 minut.
Zdjąć z ognia, polać sokiem z limonki i posypać solą.

Rybę podajemy obłożoną słodko - kwaśną cytryną.

Niestety ryba mi się troszkę rozpadła (kiepska patelnia), ale i tak była przepyszna.
Podałam ją z pieczonymi ziemniaczkami z piekarnika, zieloną sałatką z vinegrette i sałatką z fenkuła (przepis podam niedługo). Nikt nie narzekał. Wszystkim zrobiło się cieplej.

1 komentarz:

  1. Sweet! I've just received my free minecraft giftcode!

    >> Minecraftcodes.info <<

    OdpowiedzUsuń