1 maj 2010

Risotto milanese



I znowu risotto. Żółciutkie jak żonkile z mojego pokoju.
Risotto milanese - pierwsze jakie nauczyłam się robić, będące dla mnie bazą dla wszystkich innych odmian risotta.
Przepis przekazała mi wiele lat temu koleżanka z akademika we Włoszech, Sylvia. Zawdzięczam jej wiele włoskich dań z mojego repertuaru. Dziękuję Sylvia i pozdrawiam!



Risotto milanese
dla 2- 3 osób

250g ryżu na risotto
3-4 łyżek masła
2 paczuszki szafranu (lub pół łyżeczki niteczek rozpuszczonych w ciepłym bulionie)
1 cebula
600 ml bulionu warzywnego
ew. pół kieliszka wina białego
50g świeżo tartego parmezanu

Cebulę drobno posiekać. W garnku rozpuścić 2 łyżki masła, zeszklić na nich cebulę. Dodać ryż, mieszać ok. 2 minuty, aż tłuszcz dobrze pokryje ziarenka ryżu. Zalać 1 chochlą bulionu lub jeśli mamy wino, to winem. Poczekać, aż płyn odparuje. Czynność powtarzać, często mieszając, aż ryż będzie gotowy. W połowie gotowania dodać szafran, wymieszać.
Pod koniec wrzucić pozostałe masło i połowę parmezanu. Wymieszać, przykryć garnek, pozostawić na 2 minuty.
Podawać ciepłe, posypane parmezanem.

Smacznego!

1 komentarz: